Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Artikel: Visiting Anette Elfrida

Visiting Anette Elfrida

I HENDES PRIVATE HJEM, ØSTERBRO
KONCEPT DESIGNER
@ANETTEELFRIDA / @AFEW_ATELIER

Trine: VI HAR TALT MEGET OM FORSKELLEN MELLEM LANDLAND OG BYLIV – HVAD BETYDER DET FOR DIG?

Anette: Et temposkift.

Trine: ER DET GODT?

Anette: Ja.

Trine: HVORFOR?

Anette: Fordi det stimulerer forskellige sanser, og der er fordele og ulemper ved dem begge.

Trine: HVIS DU SKAL VELGE... HVAD VILLE DU FORETREKKE?

Anette: Så ville jeg bo på landet og arbejde i byen.

Trine: SÅ VIL DU IKKE VÆLGE?

Anette: Måske ikke... sådan har jeg levet i et par år, og det fungerede rigtig godt for mig. Jeg mærkede byens hjerteslag, da jeg var der, og da jeg vendte hjem, blev jeg jordet af landskabet.

Trine: MEN NU ER DU FLYTTET TILBAGE IND I BYEN IGEN... OG IND I HJERNET AF DEN - HVORDAN ER DET?

Anette: Det føles som om det pulserer... Der er utrolig mange indtryk, men jeg er meget heldig at have en masse natur lige uden for mit vindue, og det betyder meget for mig. Så har jeg selvfølgelig mine to kære børn her i København også. Både vi, de voksne og de unge nyder hinandens selskab. Jeg elsker også, hvad byen kan byde på - spontaniteten, de uendelige muligheder... At møde venner, åbne nye døre og opleve kunsten, bliver i det hele taget bare inspireret af byens mange scenarier, der sker mellem det enkle og det glamourøse.

Trine: SAVNER DU LANDLANDET?

Anette: Det gør jeg, men jeg er så privilegeret at have venner og familie, som ofte inviterer mig og giver mig mulighed for at få lidt græs under fødderne. Jeg elsker naturen og roen, og på en måde føler jeg mig ret rastløs i byen.

Trine: DET ER SJOVT - JEG KAN FØLE RIGTIG rastløs PÅ LANDET TIL TIDER.

Anette: Jeg tror, ​​det er, fordi jeg har følelsen af ​​konstant at være på arbejde, når jeg er i byen. Jeg er sådan et æstetisk og visuelt menneske, at jeg ofte føler mig bombarderet af alle indtryk, og jeg ser hele tiden ting, der kan optimeres, fordi jeg simpelthen ikke kan lade være med at få øje på detaljerne i helheden af ​​det hele... Det problem findes ikke i naturen. Det er bare dejligt og grønt og alt er vidunderligt. Byen er konstrueret, mens naturen er helt sit eget mesterværk.

Trine: DET AT FLYTTE, TROR JEG OGSÅ GØR NOGET GODT FOR OS... IKKE FOR, AT TING ALTID SKAL VÆRE DE SAMME OG AT SE KONTRASTERNE KLARE... JEG ELSKER KONTRASTER.

Anette: Det er jeg sikker på, det gør - og kontraster er vigtige - de bevæger os også som mennesker.

Trine: HAR DU NOGET SPECIFIK I HINDE?

Anette: Du er tvunget til at forvandle dig selv, når du ændrer dine omgivelser. Du skal træffe nye beslutninger og finde nye måder at gøre tingene på.

Trine: SIGER DU, AT DU TROR DET ER SUNDT AT FLYTTE?

Anette: Ja, måske... Men selvfølgelig også forstyrrende. Jeg tror ikke, du kan analysere din vej ud af det, dit hjerte skal også være med, og du har brug for tid til at lande ordentligt.

Trine: JEG HAR DEFINITIVT FLYTTET MANGE GANGE I MIT LIV... SÅ JEG HAR VIRKELIG TRÆNET MIN HJERNE, OG DU HAR MULIGVIS RET - DET ER MODSTAND TIL STAGNATION OG RUTINE OG SOM STANDARD BLIR DET EN FORM FOR BRÆNDSTOF TIL LIVET.

Anette: Jeg er enig. Det er udfordrende – du svømmer på dybt vand, og du kan ikke stole på rutinernes sikkerhed. Når det er sagt, så er jeg faktisk lidt konservativ og kan rigtig godt lide traditioner og gentagelser. Følelsen af ​​tilhørsforhold, tilhørsforhold og sammenhold er vigtige værdier for mig.

Trine: ARBEJDER DU OGSÅ VISUELT MED TRANSFORMATION?

Anette: Ja, men i mit arbejde som konceptdesigner er jeg også meget optaget af det oprindelige synspunkt for at bevare den allerede eksisterende skønhed og transformere den til nutiden. Her er det lige meget, om det er et rum eller et brand, der trænger til transformation.

Trine: OG SÅ KOMMER DET IGEN TIL KONTRASTERNE - DET NYE OG DET GAMLE...

Anette: Ja - og at tingene får lov til at skille sig ud fra mængden og have sin egen kunstneriske åre. Det er opløftende, når man kan få øje på noget genialt og eksklusivt i detaljerne i noget. Det kan forekomme mange steder; kunst, design eller rum.

Trine: DET FORSTÅR ​​DET MEGET GODT – OG SÅDAN BRINGER DET OGSÅ MERE PERSONLIGT TIL TINGENE. DET ER DET PERSONLIGE, SOM ER DET VIGTIGE ELEMENT, FORDI DET ER DET ER AUTENTISK. JEG TROR, VI ALLE ER TILTRÆKKET AF DET, DER ER AUTENTISK.

Anette: Ja, for mig er virkelighed og autenticitet det vigtigste, og det synes jeg er sandt i alle livets aspekter. Livet er fyldt med nuancer. Passion er vigtig, og uden den er der intet, intet drive.

Trine: JA, PASSION KAN RIGTIG IKKE BØJES ELLER OVERENSSTEMMES... OG DET KAN I SIDEN VÆRE DERFOR, DU IKKE KAN VÆLGE MELLEM BYEN OG LANDLANDET - FOR I VIRKELIGHED ER DET INGEN BETYDNING.

Anette: Livet leves fremad, men kan måske bedst forstås, når man ser tilbage. Man skal prøve ting, før man kan lande, og nogle af os lander mange gange i livet. Andre lander aldrig, men søger hele tiden noget foranderligt. Og måske først ved at prøve og ændre, finder du ud af, hvor du føler dig hjemme. I den store sammenhæng er det vigtigste kærlighed. At du har folk fra din stamme med dig i det liv, du har bygget. Så I kan bogstaveligt talt sidde sammen ved et hvilket som helst langbord sammen, uanset hvor I er; by eller landskab.

Trine: DET GIVER MEGET MENING. TAK FOR DIN TID ANETTE, OG FOR AT VILLE DELE DINE TANKER.