stella nova
visiting My fournais
Trine: HEJ MIN… DU HAR ARBEJDET SOM STYLIST OG HAR GJORT DET I MANGE ÅR; BLAND ANDRE FOR THOMAS BLACHMANNS TEAM PÅ SHOW X-FACTOR, MEN NU ER DU STARTET NOGET HELT NYT... VIL DU FORTÆLLE MERE OM DET?
Mit: Ja, jeg er startet på Facereading-uddannelsen, hvor min mentor er vært, som hedder Fattima Loreen. Ansigtslæsning er en blanding af traditionel kinesisk medicin og en spirituel praksis. Det stammer fra Kina, helt til kejseren havde medhustruer, som kun han kunne røre ved. Dengang udviklede de det som en måde at diagnosticere konkubinerne på, når de var syge, og det blev starten på ansigtslæsning. Det er kun ved at se på deres ansigt, at de ville diagnosticere og derved forstå deres styrker og svagheder. I vores tid har den udviklet sig i forskellige retninger og er blevet brugt som en måde for både CIA og FBI at spotte terrorister, så nu er det også anerkendt i vesten og ikke længere betragtet som denne mystiske østlige praksis.
Trine: DET ER ET SPÆNDENDE VÆRKTØJ. HVORDAN ER DU KOMMET I KONTAKT MED DET?
Mit: Det er gennem min mentor Fattima, som jeg har kendt næsten hele mit liv. Hun er blevet undervist af Lillian Bridges, som kommer fra en familie med en rig tradition gennem mange generationers praktisering af ansigtslæsning, og har bragt det ajour med de versioner, der er set i Europa. Det er en version, hvor vi udelukkende fokuserer på at arbejde med kundens potentiale og tage en positiv tilgang til det. Det betyder, at vi arbejder med kundens mulighed for at skabe succes og det kan fx være både i deres arbejdsliv, deres kærlighedsliv eller på andre områder, hvor de ønsker at udvikle sig.
sig selv.
Trine: HVAD FIK DIG TIL AT HOPPE FOR AT FÅ EN UDDANNELSE?
Mit: Jeg har kendt Fattima mere eller mindre hele mit liv, og hun har hjulpet mig som rådgiver i mange situationer, og derfor var det naturligt for mig at følge hende og være en del af hendes spirituelle uddannelse... Det føltes naturligt at træffe det valg, i høj grad på grund af hende. Jeg følte mig også meget klar til, at det skulle ske nu, da jeg har været igennem nogle meget store skift i løbet af de sidste to år, og har haft brug for at forbinde mig mere med mit formål. Men det er en meget krævende proces... Det er meget spændende, og der er masser af ting, der føles som en kæmpe gave, men samtidig skal du være forberedt på at gøre arbejdet med dig selv og dine egne traumer og mørke sider, det indre arbejde er hård.
Trine: ER DET NOGET, DU SKAL VÆRE KLAR TIL... DET ER MULIGVIS IKKE EN HURTIG LØSNING?
Mit: Præcis... Vi har for eksempel lige været på retreat i 4 dage... Og det lyder meget
fantastisk at sige, men det er 4 intense dage, hvor vi ser indad og konfronterer vores dybeste problemer, mens vi er i et rum for at bearbejde det, og også for at lære at holde det rum for andre.
Trine: DET ER SPÆNDENDE… TÆNKER DU AT STOPPE SOM STYLIST?
Mit: Nej nej... Men jeg har arbejdet med tøj, mode og image/looks i mere end 12 år - og selvom det er så sjovt, og jeg har følt mig så privilegeret, er det ikke et fuldstændigt farvel, men jeg følte bestemt et behov for at gå dybere.
Trine: DET FORSTÅR JEG RIGTIG GODT, OG SELVOM JEG ELSKER DET JEG GØR, OG DER ER MANGE LAG TIL HVORFOR DU KLÆDER DU DET, SOM DU GØR, OG DET I OG SIG SELV ER ET INTERESSANT STUDIE SOCIOLOGISK, DER ER JEG DENNE REL CAL. FOR EN ANDEN TYPE FORDYKNING.
Mit: Ja, jeg har nok savnet at have en anden form for dybde og udvikling.
Trine: JA, I SLUTTEN PÅ DAGEN ER DET KUN BARE TØJ, MEN DET ER OGSÅ EN GOD KOMBINATION... AT ARBEJDE MED INDVENDIG OG EKSTERIØR PÅ SAMME TID.
Mit: Ja, for mig er tøj også et sjældent udtryk og på en måde er det en god kombination, der giver mit fag som stylist en helt ny dimension og mere substans.
Trine: JA OG DU BLIR HELT OGSÅ EN BEDRE STYLIST VED AT VIDE MERE OM MENNESKER OG DERES INDRE ARBEJDE I STEDET FOR KUN AT KIGGE PÅ OM DE HAR KORTE ELLER LANGE BEN.
Mit: Ja, og når jeg nu laver X-Factor igen, hvor jeg styler hele Thomas Blachmans team, som jeg har gjort de sidste 5 år, føler jeg, at jeg har fået en helt ny tilgang til at arbejde med de forskellige kunstneres potentialer. Ifølge facereading består vi alle af forskellige elementer, men en eller to vil være dominerende, og det er enten; jord, metal, ild, vand eller træ. Hvert element har en betydning for dit potentiale, og det er ofte sådan, at personen har undertrykt et eller flere af deres elementer og derfor er ude af balance. Dette kan skyldes, at du som barn blev skubbet for meget i den forkerte retning, eller at omgivelserne ikke anerkendte din personlighed og dermed har du
langsomt lært at tilpasse sig og derfor undertrykke dine elementer. Det er her, at facereading kan være med til at se disse muligheder som en øjenåbnende måde at forbinde sig til din kerne på, og det ville være super spændende at se de nye deltagere og hvilke elementer de besidder og se, hvilke vi i fællesskab ønsker at skrue op eller ned for. ved styling.
Trine: JA, SÅ Iscenesættelsen BLIR EN UDVIDELSE AF DETTE...
Mit: Ja, nu kan jeg lave sessioner med hver deltager for at tune ind på, om de bruger deres elementer og dermed deres potentiale fuldt ud, og i facereading siger vi, at hvis du undertrykker et element, så er din sjæl ikke i din krop.
Trine: DET LYDER ALT SUPER SPÆNDENDE, OG MÅSKE SKAL VI SE EN HELT NY VERSION AF THOMAS BLACHMANN... HVEM VED 😊
TAK FOR DIN TID SKAT MIN, OG LYKKE TIL LYKKE MED DIN UDDANNELSE.